قبل
بعدی

سایه بان و لوور های آلومینیومی از جمله مباحثی است  که در حوزه اقلیم و تامین آسایش حرارتی، دید و منظر و همچنین کنترل نور ورودی به فضا مورد واکاوی قرار می گیرد، مبحث سایبان های افقی و عمودی است. شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) در راستای تامین نیاز های اقلیمی، با بهره گیری از تیم های معماری و اجرایی زبده، طراحی، مشاوره و اجرای سایبان های افقی و عمودی را مدنظر قرار داده است.

شرکت آلوکد از دو نوع کلی لوور های دوکی شکل و اختصاصی آلوکد بهره می برد. لوور های دوکی شکل در 10 نوع از 100 میلی متر تا 400 میلی متر برحسب طراحی معماری با دید اقلیمی استفاده می شود.

لوورهای دوکی شکل بر حسب طراحی، در بازه زوایای 0 تا 90 درجه قابلیت اجرا دارد.

شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) نوع جدیدی از سایه بان و لوور های آلومینیومی Z شکل را طراحی و وارد چرخه تولید و اجرا نموده است. این نسل جدید از سایه بان و لوور های آلومینیومیZ  شکل، با توجه به مختصات استاتیکی و دینامیکی، علاوه بر اینکه از زیبایی بیشتری نسبت به سایر نمونه ها برخوردار هستند، نسبت به سایه بان و لوور های دوکی شکل بسیار مقرون به صرفه تر بوده و از نوعی از اتصالات بسیار ساده ولی کاربردی بهره می‌برند.

سایه بان و لوور

هدف اصلی از طراحی این نوع از سایه بان و لوورهای آلومینیومی، ایجاد ساختار جدید و رفع نقاط ضعف در سایه بان و لوورهای آلومینیومی دوکی شکل و ایجاد امکان برای معماران برای طراحی جدید و مدرن است.طراحی خلاقانه این نوع از سایبان و لوورهای آلومینیومی، علاوه بر ساختار شکنی در استفاده متنوع از این سایه بان ها و لوور های آلومینیومی، نیاز امروز طراحان را نیز برای طراحی یک ساختمان با نمای کرتین وال مدرن تامین می نماید.

مزایای استفاده از سایه بان و لوور آلومینیومی Z  شکل

 از مزایای استفاده از سایه بان و لوور های آلومینیومی با مقطع  Z شکل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. صرفه اقتصادی استفاده ازسایبان و لوور های آلومینیومی اختصاصی شرکت آلوم کاردینه (آلوکد)

بهره مندی از سایبان و لوور های آلومینیومی با مقطع اختصاصی شرکت آلوکد در راستای طراحی نما های ساختمانی، کاهش چشمگیر هزینه های اجرایی نما را به دنبال دارد زیرا همانگونه که قبلا گفته شد این نوع از سایبان و لوورهای آلومینیومی نسبت به سایر نمونه ها ارزان تر می باشند و با توجه به اینکه فاصله قرار گیری آن ها قابل تغییر است، پوشش مناسب و اقتصادی برای نمای ساختمان ها می باشند.

  1. نصب سریع و آسان

سایبان و لوورهای آلومینیومی اختصاصی شرکت آلوکد، از اتصال کلیپسی در مقابل اتصال پیچی لوورهای دوکی شکل بهره می‌برند، بدین ترتیب سرعت اجرای آن بالاتر بوده در نتیجه در زمان کوتاه تری به اتمام می‌رسد.

  1. سبکی و مقاومت بسیار عالی

سایبان و لوور های آلومینیومی اختصاصی شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) جرم سازه ای کمتری در مقابل لوورهای دوکی شکل دارند و بر خلاف لوورهای دوکی شکل، بعد از گذشت زمان تضعیف اتصالی در آن ها رخ نمی‌دهد و مقاومت خود را در مقابل نیروهای جانبی حفظ می‌کنند. استفاده از این نوع سایبان و لوور های آلومینیومی به سبک تر شدن نمای ساختمان منجرمی‌شود.

 از این نوع سایبان و لوور آلومینیومی می توان به عنوان پوسته ی دوم نما نیزاستفاده نمود.

نحوه اجرای سایه بان و لوور های آلومینیومی و چوبی

لوور نما یک نوع نمای ساختمانی است که از آلومینیوم یا چوب ساخته می‌شود.
این نما بهصورت قطعات افقی یا عمودی روی نماهای شیشه‌ای ساختمان نصب می‌شود و مانند یک سایبان عمل می‌کند.
 این نما باعث می‌شود که نور مستقیم خورشید به داخل ساختمان نرسد و دید داخل به بیرون را محدود نکند. این نما همچنین ساده و دقیق طراحی و اجرا می‌شود.
لوور نما دوکی آلومینیومی یکی از انواع لوور نما است که تیغه‌های آن شکل دوکی دارند.
این نما بسیار کاربردی است و امکان تغییر زاویه تیغه‌های را برای تنظیم نور دارد. قطر این تیغهها از ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است.
این نما تا ۸۰ درصد از نور خورشید را جلوگیری و هوا را کنترل می‌کند.
 قیمت این نما به عرض، ارتفاع، فاصله آکس ها و رنگ آن بستگی دارد. این نما با سبک مدرن طراحی می‌شود و قیمت آن با نرخ بازار تغییر می‌کند.
این نما با توجه به نقش آن در کاهش اتلاف انرژی، هزینه اجرای مناسبی دارد و برای خریداران و علاقه‌مندان این سیستم، جذاب است.
 
 

انواع سایه بان و لوور های آلومینیومی

 
لوور و سایبان نوعی نمای ساختمانی هستند که بر اساس اندازه، شکل، نصب، جنس و… دسته بندی می شوند.
لوورها کاربردهای مختلفی دارند و با توجه به شرایط محیطی، نور، هوا و… تنظیم می شوند.
لوورهای آلومینیومی از نظرات زیر قابل تفکیک هستند:
• شکل ظاهری: دوکی، مکعبی، مستطیلی، Z شکل
• شیوه نصب: افقی و عمودی
• محل نصب: پشت بام، پادری، سقف، آکوستیک هوارسان و…
• جنس: فلزی، چوبی و کامپوزیت. لوورهای آلومینیومی سبک تر هستند و روی نورگیر نصب می شوند. لوورهای چوبی در سقف آلاچیق استفاده می شوند.
• جای گیری لوورها: مستقیما روی نمای ساختمان یا روی پنجره
لوور و سایه بان آلومینیومی
مزایای استفاده از سایه بان و لوور آلومینیومی

دفتر طراحی و تحقیق و توسعه شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) لوور های مستطیل شکل حجیم، جهت مصارف خاصی طراحی و تولید نموده است. این لوور ها در ابعاد 100*50 میلی متر و 200*50 میلی متر قابل ارائه می باشد. با توجه به حجم این نوع لوور ها از این نوع ازمحصولات در پروژه های خاص و با طراحی های ویژه استفاده می‌گردد.

سایه بان آلومینومی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول لطفا با بخش فنی شرکت آلوکد تماس حاصل فرمایید.