نماد سایت آلوکد

لزوم صدور خدمات کالایی و فنی مهندسی آلومینیوم ایران ( صنعت درب و پنجره و نما )

خدمات کالایی

پسا تحریم، برجام، گشوده شدن درب‌های تجارت کشور و… کلماتی آشنا که این‌روز‌ها در تمامی جراید عمومی به آن‌ها برخورد می‌کنیم. اما یک نکته! درب‌های ایران بر روی شرکت‌های اروپایی و آسیایی در حالی گشوده می‌شودکه به نظر می‌رسد این یک جاده یک طرفه بیش نیست. هنوز هیچ حرکت محسوسی در کسب‌و‌کار کشور (صنعت) مشاهده نمی‌شود.  

حمله شرکت‌ها به ایران در حالی صورت می‌گیرد که برنامه صنعت کشور در هاله‌ای از رکود گم شده است. شرکت‌هایی که خواهان حضور در ایران هستند در حال چانه‌زنی و رقابت با همتایان اروپایی و آسیایی خود هستند و اما ما منتظر ورود آن‌ها هستیم!! اخبار روزنامه‌ها و جراید جهت تحریک بازار نیز کارساز نشده و حال صنعت و کسب‌و‌کار خوب نیست. به نظر می‌رسد دراین خصوص اقدام‌های جدی‌تری از سوی دولت مورد انتظار است.  

از‌جمله باز نمودن درب‌های صدور خدمات فنی و مهندسی و تولیدی، هم‌اکنون که درب‌ها باز شده، چرا ما فقط در انتظار ورود سرمایه و سرمایه‌گذار، صنعت باشیم. حال که وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران دوره رکودی را طی می‌کند مسئولین و تصمیم گیرندگان با اجرایی نمودن تصمیماتی راهکار‌های امکان مشارکت فعالان صنعت را در خارج از کشور فراهم آوردند.

در بسیاری از زیر مجموعه‌های صنعت کشور امکان صدور خدمات فنی و مهندسی و حتی تکنولوژیکی فراهم است. بهتر است صنایع مختلف در زمینه‌های ساختمان – خودرو – خدمات پزشکی – مواد غذایی – لوازم منزل و…… امکان ورود به کشور‌هایی را که نیاز به این خدمات را دارند، داشته باشند. که به این ترتیب چرخ صنعت از وضعیت فعلی خارج شده و حرکت مورد نیاز جهت رونق بیشتر کسب‌و‌کار اتفاق خواهد افتاد.  

خصوصا در صنعت آلومینیوم و خدمات مهندسی امکان حضور در بازار‌های کشور‌های همسایه ممکن بوده و با برنامه‌ریزی می‌توان سمت‌و‌سویی درست به مجموعه‌هایی که هم‌اکنون توان تامین کالا و اجرای پروژه‌هایی مرتبط با مصنوعات آلومینیومی مورد مصرف در صنعت ساختمان را دارند،   امکان این حضور را فراهم نمود. وجود کارخانه‌های جدید، و بازسازی شده تولید کننده پروفیل‌های آلومینیومی و حتی کارخانه‌هایی که به دلیل رکود با خاموش کردن چرخ تولید پروفیل به درب و پنجره ‌سازی روی آورده‌اند.  

بیانگر مشکلات فعلی و توان آتی هستند. در صورتی که امکان صادرات کالا و خدمات مهندسی برای این مجموعه‌ها فراهم نگردد. ظرفیت داخلی پاسخ‌گوی بهره‌وری این مجموعه‌ها نخواهد بود. صادرات پروفیل و خدمات جانبی صنعت درب و پنجره ‌سازی و نما راهکاری جهت برون‌رفت این صنعت است. که این موضوع باعث رقابت بیشتر و لزوم توجه به تولیدات با استاندارد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز خواهد شد. بازار‌هایی بسیار هم‌اکنون می‌توانند درب‌های خود را جهت کسب‌و‌کار‌های ایرانی بگشایند، همان قدر که به فکر ورود شرکت‌ها و صنایع خارجی در ایران هستیم، به فکر صدور این خدمات نیز باشیم. شهرام علیزاده مدیر عامل شرکت آلوکد

خروج از نسخه موبایل