آلوکد

مراحل گام به گام مشابه مشاوره تخصصی ساخت درب و پنجره آلومینیومی مستحکم

درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم و با کیفیت

همیشه داشتن یک مشاور خوب برای خرید درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم می‌تواند شما را در برابر خطرات ناشی از اشتباه در کار مصون نگه دارد. لذا همواره افراد به دنبال نیروی متخصص در کار هستند که آنها را راهنمایی کنند و کارها به صورت حرفه ای پیش ببرد، در صنعت درب و پنجره خصوصا درب و پنجره آلومینیومی درب و پنجره آلومینیومی باکیفیت تنوع بسیاری هم از منظر متریال و هم از منظر سیستم های اجرایی وجود دارد و بهتر است از افراد با تجربه در این کار بهره گرفته شود.

در این مقاله مطالبی با شالوده تخصص به زبان ساده جهت انتخاب یک سیستم کاری مناسب که شما را از بسیاری جهات راهنمایی می‌کند اورده ایم تا در انتخاب سیستم درب و پنجره آلومینیومی مناسب راهگشا باشد.

پروژه‌ای تعریف کرده‌ایم که در آن سیستم درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم انتخابی بعلاوه مشخصات فنی آورده شده است بدیهی است می‌توان سیستم‌های دیگر را نیز جایگزین این مطالب نمود ولی آنچه مطلوب این نوشته است آشنایی کلی با مشخصات فنی و نحوه بکارگیری آن است.
‌شرکت آلوکد در طی سال‌های متمادی فعالیت سعی کرده همیشه با روشنگری و شفاییت با مشتریان و کارفرمایان خود برخورد کرده و گامی در جهت اعتلای این فرهنگ در صنعت در و پنجره و بطور کلی صنعت ساختمان برداشته باشد و اما درباره مطالب مذکور ابتدا به مشخصات فنی پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیومی، رنگ، مشخصات شیشه‌های نمونه و در انتها به مشخصات یراق مورد استفاده شرکت آلوکد در درب و پنجره‌های مورد استفاده فوق الذکر می‌پردازیم:

مشخصات فنی درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم

مشخصات پروفیل درب و پنجره آلومینیومی: پروفیل‌های درب و پنجره‌های آلومینیومی از تنوع زیادی برخوردار هستند قبل از هر چیز این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت پروفیل ارتباط مستقیم با بی‌لت مصرفی دارد.

درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم شرکت آلوکد

بی‌لت‌های مصرفی در کارخانه‌های تولید کننده انواع مختلفی دارند که از بین آنها می‌توان به AlMgSi ٠. ۵  و آلیاژ ٦٠٦٣ یا ٦٠٦٠ (EN AW ٦٠٦٠/٦٠٦٣) و مطابق با استاندارد مشخصات مکانیکی EN٧۵۵ part٢ و استاندارد تلرانس ابعادی تولید EN١٢٠٢٠-٢  و استاندارد ترکیب مواد  EN۵٧٣part٣&٤و با میزان سختی مناسب (T۵ / T٦)   مطابق با استاندارد‌های آلومینیوم اشاره کرد که پروفیل درب و پنجره آلومینیومی استاندارد از این نوع بی‌لت‌ها ساخته می‌شوند.

شرکت‌های تولید کننده پروفیل به طور معمول تمام آیتم‌های مربوط به ساخت درب و پنجره (بجز شیشه) را در یک پیکچ ارایه داده که با نام سری شناخته می‌شوند و در‌نهایت عرض مقطع به‌عنوان پسوند آورده می‌شود،

برای مثال سری ٦٠ به مجموعه آیتم‌های مورد استفاده در درب و پنجره‌های آلومینیومی با عرض مقطع ٦٠ میلیمتر گفته می‌شود. بطور کلی دو نوع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی در بازار موجود است، پروفیل درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک و پروفیل درب و پنجره آلومینیومی نرمال.

در‌نهایت برای معرفی دقیق به طور مثال باید گفت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک سری ٦٠ کارخانه (اسم تولید کننده) زیرا معمولا سری‌های معمول یا غیرمعمول کارخانه‌ها تفاوت‌هایی هرچند جزِیی با هم دارند.

بهتر است پروفیل آلومینیومی ترمال بریک، درجه یک ایرانی یا مشابه خارجی با مقاطع اختصاصی باشد.
بهتر است تیغه‌های ترمال بریک از جنس پلی آمید به همراه واشر آبندی از جنس EPDM باشد.
بهتر است جزییات پروفیل‌ها توسط شرکت تامین کننده ارائه شود.
انتخاب رنگ از رال رنگ مخصوص برای رنگ‌های پودری و آنادایز انجام می‌شود
نوع بازشو‌های پنجره‌ها ازنوع لولایی، کلنگی، کشویی و… با توجه به سلیقه و خواست مشتری و در چارچوب استادارد بودن است.
بهتر است با توجه به اهمیت یراق آلات درب و پنجره‌ها از برند‌های اروپایی و استاندارد بالا استفاده شود.
بهتر است با توجه به اختلاف قیمت زیاد، نوع قفل درب تعیین گردد برای مثال تعیین می‌شود، درب‌های ورودی واحد‌ها دارای قفل ورودی از نوع کارتی (قاب درب و چارچوب لازم است با قفل مربوطه هماهنگ گردد.) باشد.

مشخصات پوشش رنگ درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم اگر آنادایز باشد بهتر است مشخصات زیر استاندارد در نظر گرفته شود.

بهتر است پوشش آنادایز به کیفیت مطابق آیین‌نامه‌ها و ضخامت پوشش آنادایز ٨ الی ١٠ می‌کرون باشد.
بهتر است کیفیت پوشش رنگ آنادایز توسط شرکت تولید کننده تضمین شود.
پوشش‌های آنادایز موجود در بازار به سه بخش مات، براق و براش تقسیم می‌شوند.

مشخصات شیشه‌های مصرفی درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم

بهتر است شیشه با ضریب انتقال حرارت U=٢. ٤۵ تعیین گردد.
می‌توان در کلیه درب و پنجره‌های آلومینیومی، لایه بیرونی یک عدد شیشه LOW-E یا ساده رنگی یا بی‌رنگ، سکوریت یا سکوریت لمینت شده با فیلم PVB  به ضخامت ١. ۵٢ میلیمتر به شیشه ساده سکوریت (هرکدام به ضخامت ٦ میلیمتر) در نظر گرفت.
بهتر است اسپیسر ١٠ تا ١٤میلیمتری + گاز آرگون برای اتصال دو شیشه در نظر گرفته شود.
بهتر است لایه داخلی شیشه سکوریت ساده به ضخامت ٦ میلیمتر باشد و لایه رنگی لایه بیرونی باشد.
+ بهتر است تولیده کننده شیشه  کارخانه‌های تولید شیشه صنعتی با امکان تزریق گاز باشد.

مشخصات فنی پروفیل‌های درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم – اتصالات و یراق و شیشه‌های مورد استفاده در شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) به طرز مطلوبی تمام مشخصات ذکر شده را دارا می‌باشند و گارانتی معتبر چند‌ساله برای تمام محصولات ارایه می‌گردد.

درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم از عناصر جدایی‌ناپذیر هر ساختمانی هستند و زیبایی آنها تاثیر چشم‌گیری بر زیبایی عمومی ساختمان دارد و متریال آلومینیومی با توجه به خواص ویژه آلومینیوم می‌تواند بسیاری از خواسته‌های معماران، مشاوران و کارفرمایان را فراهم آورد.

نکات گفته شده کمک خواهد کرد تا در انتخاب درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم بصورت تخصصی‌تر تصمیم گرفته شود، البته شایان ذکر است با توجه به شرایط خاص هر پروژه و نظر و خواست طراح، مشاور و کارفرمای پروژه مشخصات دیگری جهت انتخاب در نظر گرفته شود.
‌سخن آخر

شرکت آلوکد (آلوم کاردینه) چگونه در زمینه درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم می‌تواند کمک کند؟‌
تجربه طولانی، موفق و گسترده‌ای در انجام مشاوره اولیه ساختمان برای پروژه‌های ساختمانی جدید و همچنین بررسی‌های فنی و مهندسی سیستم‌های پوشش ساختمان (شامل نمای شیشه‌ای کرتین وال‌ها و سیستم نمای شیشه‌ای ویندو _ وال) برای مالکان ساختمان، مدیران پروژ‌ها، کارفرمایان طراحان دارد.

تیم ما همچنین می‌تواند از طرف، پیمانکاران عمومی، پیمانکاران فرعی، تولید‌کنندگان پروفیل‌ها  و متخصصان طراحی (معماران، مهندسان، و مشاوران ساختمان) را برای پروژه‌ها فراهم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مهندسی آلوم کاردینه و  یا صحبت با یک کارشناس خبره درباره درب و پنجره های آلومینیومی مستحکم  با شماره ٠٢١٨٨٦٤٧٦٠٣ تماس بگیرید.

آلوم کاردینه | نماهای شیشه ای | نماهای شیشه ای کرتین وال

سوالات متداول

برای خرید درب و پنجره آلومینیومی از چه شرکتی مشاوره بگیریم؟

شرکت آلوکد با تجربه‌ای فراوان آماده مشاوره به مشتریان است.

کیفیت پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیومی چگونه مشخص می‌شوند؟

کیفیت پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیومی به پیلت وابسته است.

درب و پنجره آلومینیومی استاندارد چیست؟

درب و پنجره آلومینیومی استاندارد از پیلت‌های استاندارد ساخته می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل