نماد سایت آلوکد

مشخصات فنی پنجره های دو جداره UPVC

درب و پنجره دو جداره

درب و پنجره‌های دو جداره ساخته شده با پروفیل Upvc توسط شرکت آلوکد شامل بخش‌هایی به شرح ذیل است.
۱- پروفیل
با توجه به اینکه پروفیل Upvc دارای استاندارد ملی است، لیکن استاندارد‌های کیفیت بر اساس استاندارد‌های معتبر اروپایی مثل Din ١٦٣٨٠ و Ral –cz٧١٦/١ نیزرعایت می‌گردد. فرایند تولید این محصول در دو مرحله اصلی شامل مرحله میکس و آماده‌سازی دردستگاه میکسر و شکل‌دهی و تولید پروفیل در دستگاه اسکترودردرشرکت تولید کننده پروفیل است و سپس توسط دستگاه‌های اتوماتیکاروپایی، با انجام عملیات برش، نصب گالوانیزه وجوش و یراق به پنجره و یا درب در مجموعه آلوکد تبدیل می‌شوند. استفاده از پروفیل گالوانیزه ضروری است که به برخی مشخصات آن در ادامه اشاره می‌گردد.
به‌منظور مقاوم‌سازی و تقویت درب و پنجره‌های Upvc، باید از پروفیل‌های گالوانیزه با ضخامت مناسب در داخل پروفیل‌های Upvc  استفاده شود. بکارگیری پروفیل گالوانیزه در داخل پروفیل Upvc و پیچ شدن یراق آلات روی قطعات تقویت شده که ضمن کاهش خطر افتادگی در بازشو‌ها باعث افزایش مقاومت درب و پنجره می‌گردد، الزامی است.
ضخامت این نوع پروفیل‌های گالوانیزه می‌بایست بر حسب مورد و کاربرد پنجره و درب حداقل ۲۵/۱ میلی‌متر باشند و درخصوص شکل رین فورس رعایت استاندارد Ral  برای پروفیل‌های Frame  ضروری است.
۲- لاستیک‌های درزبندی (گسکت)
نوار‌های آبندی و یا نوار‌های عایق وظیفه درزبندی و عایق کردن پنجره‌ها را از لحاظ  تبادل هوای داخل و خارج دارند و در کم‌کردن آلودگی صوتی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این نوار‌ها می‌بایست در تمامی سطوحی که شیشه دو جداره کار گذاشته می‌شود و همچنین در بازشو‌های درب و پنجره، هم روی باز شو و هم روی قاب اصلی کار گذاشته شوند. نوع ماده مصرفی برای این نوار‌ها ا زنوع EPDM و با سختی قطعه Shore A ٦٠ است.
۳- شیشه‌های دو یا سه جداره – لمینیت و خاص
تولید شیشه‌ها، دو جداره کارخانه‌ای و با تکنولوژی روز دنیا صورت می‌گیرد. در فرایند تولید این محصول از نرم‌افزار‌های روز جهت بهینه‌سازی و طراحی مناسب استفاده میگردد و رعایت استاندار‌های ملی مرتبط در تولید این محصول ضروری بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مواد جاذب رطوبت (سیلیکاژل) و تزریق آن به میزان کافی در داخل فاصله‌گذار آلومینیومی (اسپیسر) استفاده می‌گردد. همچنین اسپیسر شیشه دو جداره آلومینیومی و یکپارچه است.
مجموع ضخامت و عرض اسپیسر با درنظر گرفتن ضخامت لایه‌های شیشه می‌بایست حداقل ۲۲ میلی‌متر باشد. تعیین این ضخامت‌ها براساس نوع پنجره و کاربرد آن متفاوت است. ضخامت شیشه خارجی حداقل ۶ میلی‌متر و ضخامت شیشه داخلی ۴ میلی‌متر است.
شیشه‌های دو جداره حداقل ۳ سال گارانتی شرکت آلوکد را دارا هستند.
مطالب مرتبط:
درب و پنجره آلومینیومی

خروج از نسخه موبایل