نماد سایت آلوکد

مقایسه یو پی وی سی با آلومینیوم

مقایسه درب و پنجره

عایق حرارتی
آلومینیوم رسانای گرماست و حرارت را به خوبی از خود عبور می‌دهد. مثلا در ساخت رادیاتور‌های ساختمانی که برای گرمایش استفاده می‌شود از آلومینیوم استفاده می‌کنند. استفاده از‌از پنجره‌های آلومینیومی باعث می‌شود که حرارت داخل خانه و محل کار به آسانی به بیرون رود و اتلاف انرژی بسیار زیادی به وجود بیاید. برای حل این مشکلات کارخانه‌های تولید کننده پنجره‌های آلومینیومی، به درب و پنجره خود ماده‌ای به نام ترمال بریک اضافه می‌کنند. اضافه کردن این ماده به فریم پنجره اگر چه باعث افزایش میزان عایق بودن پنجره می‌شود، اما یکپارچگی فریم پنچره را از بین می‌برد. علت این امر تفاوت انسجام و محکمی این ماده با آلومینیوم است. اما بزرگترین مشکل این راهکار، افزایش قیمت بسیار زیاد این نوع از پنجره‌های آلومینیومی است.
در مقابل UPVC به طور طبیعی عایق حرارت است. در سرمای زمستان فریم پنجره‌های شما همچنان گرم می‌ماند و اجازه خارج شدن هوای مطبوع خانه به بیرون را نمی‌دهد. یکی از خصوصیات ویژه این پنجره‌ها UPVC امکان ساخت پنجره از پروفیل‌های چند حفره‌ای است که این حفره‌ها باعث تقویت بیشتر عایق بودن پنجره می‌شود. حفره‌ها از جنس UPVC با عایق مخصوصی احاطه شده است که بر خلاف حالت حفره‌ها در پنجره‌های آلومینیومی، هوای بیرون را به داخل انتقال نمی‌دهد.
سازگاری با محیط‌زیست و سلامت
ابتدا این‌طور تصور می‌شود که آلومینیوم یک ماده ارزان در مقابل UPVC است و از محیط‌زیست هم محافظت می‌کند. ولی پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که آلومینیوم دارای خواصی است که آن را در ساخت پنجره‌های مدرن غیر‌قابل قبول می‌سازد. برای فرآوری آلومینیوم به هنگام ساخت درب و پنجره، مواد شیمیایی سمی زیادی در تمام مراحل ساخت استفاده می‌شود. برای مثال از حمام‌های کروماته برای شستشو شاخه‌های آلومینیومی قبل از آستر کاری و رنگ زدن استفاده می‌شود.
از لعاب هاب آکرولیکی و پلی استری برای رنگ کردن شاخه‌های آلومینیومی و بدون روکش استفاده می‌شود. از استات نیکل جهت ایجاد پوشش قطبی محافظ (آندایز کردن) استفاده می‌شود. با آندایز کردن از زنگ‌زدگی یا تخریب الکتروشیمیایی آلومینیوم جلوگیری تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.
تمام این مواد به‌عنوان مواد سرطان‌زا و سمی از طرف سازمان بهداشت و امنیت شغلی (OSHA) معرفی شده‌اند که چنانچه این مسئله کنترل نشود به خاطر مجاورت طولانی مدت باعث بیماری‌های مختلف از‌جمله سرطان می‌شود. ماده دیگری که وجود دارد و می‌تواند به طور گسترده استفاده شود و جایگزین این مواد سمی شود، UPVC است که از پلاستیک PVC است که مقاوم، پایدار و در دسترس است و ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد که آلومینیوم هرگز ندارد. مهمتر از همه فرآیند‌ها، ساخت در و پنجره UPVC فقط باعث ایجاد بخار آب در اتمسفر می‌شود و هیچگونه مواد سمی و زائدی را وارد دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نمی‌کند، همچنین مواد UPVC که در ساخت در و پنجره استفاده می‌شود به‌صورت‌های دیگری باز یافت می‌شود. جایگزینی UPVC و استفاده از آن در پنجره‌ها، زباله‌ها و آسیب‌های محیطی را به حداقل ممکن می‌رساند و به همین علت امروزه به طور گسترده به‌عنوان مواد اولیه ساختمانی استفاده می‌شود.
مقاومت در برابر اشتعال:
پجره‌های UPVC با قرار گرفتن در برابر حرارت آتش نمی‌گیرند، همچنین باعث افزایش آتش نمی‌شوند و گاز‌های سمی از خود ساطع نمی‌کنند ولی از بین می‌روند. در مقابل پنجره‌های آلومینیومی و آلومینیومی ترمال نیز رفتار مشابه را از خود نشان داده و ان‌ها نیز جدی دیده یا از بین می‌روند.
زیبایی:
در پروفیل‌های UPVC رنگ سفید رنگ اصلی محسوب می‌شود ولی انواع روکش لمینیت طرح‌دار و بسیار زیباتری از رنگ‌های کوره‌ای آلومینیومی برای این نوع پروفیل وجود دارد. مقاومت و دوام و عمر روکش‌ها در انواع مرغوب پروفیل‌های UPVC بیشتر از رنگ کوره‌ای پروفیل‌های آلومینیومی است و در مقابل گرما و سرما خود ریخته نمی‌شوند و از انواع آنادایز پروفیل‌های آلومینیومینیز با وجود پوشش می‌کرونی رنگ این پروفیل‌ها، پروفیل‌های UPVC بسیار مقاوم ترند در ضمن اینکه در اثر مجاورت با هوا مرطوب و باران‌های اسیدی مانند پروفیل‌های آلومینیومی خورده یا اکسیده نمی‌شوند و به دلیل عمر و مقاومت بالای آن‌ها در مقابل عوامل فرسایشی، زیبایی اولیه خود را تا پایان عمر ساختمان حفظ می‌کنند. یکی از عوامل نشاندهنده عمر ساختمان پنجره آن است. با استفاده از در و پنجره UPVC عمر ساختمان شما کمتر از عمر آن نشان داده خواهد شد. پنجره‌های آلومینیومی به‌مرور زمان زیبایی خود را از دست می‌دهند و در آن آنادایر کدر شده و در انواع رنگی کوره‌ای خراشیده شده و‌و در اثر تغییر فصول با ریخته شدن رنگ مواجه می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی به‌مرور زمان زیبایی خود را از دست می‌دهند و در انواع آنادایز کدر شده و در انواع رنگی کوره‌ای خراشیده شده و دراثرتغییر فصول با ریخته شدن رنگ مواجه می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی ترمال برک نیز به‌طور‌کلی از پنجره‌های UPVC کم‌تری دارد و به دلیل عدم اجرای خم و دیگری به دلیل مشکلات فنی یا هزینه بسیار بالا و نمود کمتر ساختمان، در طراحی ساختمان زیاد نمی‌توان بر روی آن حساب کرد.
اما یکپارچگی فریم پنجره را از بین می‌برد. علت این امر تفاوت انسجام و محکمی این ماده با آلومینیوم است. اما بزرگترین مشکل این راهکار، افزایش قیمت بسیار زیاد این نوع از پنجره‌های آلومینیوم است.

خروج از نسخه موبایل