آلوکد

نحوه تولید و لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال

اجرای کرتین وال در برج ها برای زیبایی نما

نحوه تولید و لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال و سقف اسکای لایت را در این مقاله شرح می‌دهیم.

 لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال

بسته به ظرفیت برنامه ریزی شده برای سرمایه گذاری و فناوری مورد استفاده، می‌توان از بین طیف گسترده ای از لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال خط تولید که به طور ویژه برای این نوع کار تولید می شوند انتخاب مناسب را انجام داد.

ماشین آلاتی که خیلی پیچیده نیستند اما دقیق کار می‌کنند برای برش و پردازش پروفیل ها مورد نیاز هستند.

دستگاه برش اتومات، دستگاه فرز، دستگاه پرس اتومات، ماشین آلات سوراخ کاری و ماشین آلات خم‌کاری پروفیل ها ماشین آلاتی هستند که توسط اپراتور( کارگر) راه اندازی شده و کار می‌کنند.

یعنی کارگر ماهر پروفیل‌ها را در دستگاه قرار داده و بر اساس ابعاد خاصی، برش می‌دهد و بر اساس مشخصات پنجره سفارشی، سوراخ‌کاری و پرس‌کاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

همچنین انواع مختلف ماشین‌های رباتیک وجود دارند که به صورت خودکار با تنظیم و تغذیه خودکار با انجام هم‌زمان چندین مرحله از کار با روش CNC و با کمک کامپیوتر مراحل فوق را تا مرحله نهایی انجام می‌دهند.

باید تصمیم گرفت که با توجه به ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری کدام یک از روش‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این یکی دیگر از عوامل موثر بر این تصمیم هزینه‌های نیروی کار است. در کشورهای اروپایی استفاده از تولیدات رباتیک مورد تقدیر است تا نیروی کار انسانی را به حداقل برسانند.

 لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال و برون سپاری آن

اقلام مورد استفاده در سیستم نمای شیشه کرتین وال  معمولا برون‌سپاری می‌شوند، شرکت‌هایی که سیستم را طراحی می‌کنند با شرکت‌هایی که سیستم را تولید می‌کنند هماهنگ می‌شوند.

فرآیندهای خرید منابع تامین موارد مشخص می شوند، نه تنها پروفیل‌ها و مواد اصلی بلکه مواد کمکی مانند پیچ و مهره‌ها و پرچ‌ها نیز باید با کیفیت و قیمت مناسب عرضه شوند.

نیروی کار و لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال

محصولات آلومینیومی کرتین وال محصولاتی هستند که نیاز به هزینه و دقت بالایی دارند که باید در سطح کیفی خاصی باشند. نیروی کار مورد نیاز برای مهندسی، نقشه‌کشی، تکنسین، سرکارگر باید برای این رشته کار مناسب باشند.

هنگامی که تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفته می‌شود سازماندهی منابع انسانی باید با دقت انجام شود تا به نیروی کار مجرب و شایسته دسترسی پیدا کنند.

قبل از مرحله تولید، علاوه بر مباحث برنامه‌ریزی فوق و نیروی کار عوامل دیگری مانند حمل و نقل، تغذیه، بهداشت محیط کار، تجهیزات اداری، ارتباطات و برنامه‌ریزی باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.

مرحله تولید در اجرای کرتین وال 

تمام سیستم‌های اجرای کرتین وال برنامه ریزی و محاسبه شده هستند در این مرحله به بخش واقعی ساخت و ساز، مدیریت پروژه و تجزیه و تحلیل می‌پردازیم که نه تنها تولید محصول بلکه تمامی خدمات، طرح ریزی و ساخت را پوشش می دهد.

اجرای کرتین وال در سازه ها

برنامه ریزی صنعتی و منابع انسانی و لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال

پس از اتخاذ تصمیمات لازم در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری باید برنامه و زمان‌بندی تولید تهیه شود. آنچه در این مقاله ذکر می‌شود در درجه اول تولیدات کارخانه‌ای است.

برنامه ریزی تولید، تابعی است که سطوح و محدودیت‌های تولید محصول و خدمات مربوط به آن را تعیین می‌کند. لازم به ذکر است  امکان ایجاد تغییرات در برنامه های تولید وجود دارد.

طرح تولید می‌تواند در این طرح متغیر باشد زیرا جزئیات و مواد پروفیل مطابق با ساختمان طراحی می شوند، این محصولات را نمی‌توان تولید انبوه کرد و انبار نمود.

اندازه پروفیل‌ها و نوع سیستم انتخابی چون در هر پروژه‌ای متغیر است می‌بایست هم‌زمان با محاسبات لازم نوع سیستم انتخاب شده و نسبت به تولید آن اقدام نمود.

مقادیر خاصی از سیستم و لوازم جانبی اصلی ممکن است از انبار استفاده شوند در این نوع کسب و کار، تولید بر اساس سفارش دریافتی انجام می‌شود. مراحل طراحی، مهندسی و کاربری زیادی در این زمینه وجود دارد .

تکنولوژی و بهره وری فناوری لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال

بهره‌وری فناوری مانند تمام بخش‌های تولید و خدمات و استفاده و به‌روز رسانی فناوری در برنامه های کاربردی اجرای کرتین وال بسیار مهم هستند.

اطمینان از کارایی در تولید، کاهش هزینه‌ها بدون تغییر در کیفیت، بهبود آب‌بندی و هوابندی و محاسبات استاتیکی با محصولاتی که از فناوری در حال توسعه بهره می‌برند؛ از جمله اهداف اولیه و مهم هستند.

به عنوان مثال فناوری شیشه به سرعت در حال تغییر است انواع شیشه‌ها با فناوری جدید تقریبا هر سال به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

اجازه دادن به ورود نور بیشتر به داخل بنا و استفاده از نور طبیعی و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین انرژی به لطف این نوع شیشه‌ها حاصل می‌شوند.

نفوذپذیری کنترل شده نور خورشید هم انرژی خورشیدی را در سطح پایینی نگه می‌دارد و هم از گرمای غیر ضروری جلوگیری می‌کند و هم هزینه‌های تهویه مطبوع را کاهش می‌دهد.

به این ترتیب می‌بینیم که چنین نوآوری‌هایی باید دنبال شوند و در طراحی و خدمات محصولات فروخته شده منعکس شوند.

مهندسی ارزش

عمده‌ترین مشکلاتی که امروزه کسب‌و‌کارها با آن مواجه هستند کیفیت محصولات و مدیریت هزینه‌ها هستند که یکی از تکنیک‌های مورد استفاده در مهندسی ارزش بررسی عملکرد و طراحی محصول است که به این ترتیب نیاز مشتریان و  امکان دستیابی به محصول با هزینه‌های کمتر از دیدگاه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند.

کاهش هزینه‌ها، افزایش سود و موفقیت تنها در مرحله طراحی خلاصه نمی‌شود، بلکه تولید خدمات و مطالعات درست، در این نوع کسب و کار هم بسیار حائز اهمیت است.

به این ترتیب تحلیل ارزش نه تنها در مرحله تولید، بلکه در مرحله طراحی نیز باید انجام شود. تجزیه و تحلیل به عنوان یک رویکرد متفاوت در مطالعات طراحی محصول متمایز است.

تعادل بین ارزش تمام شده محصول و ارزش شهرت ( قیمتی که می‌توان آن را به فروش رساند) فاکتور اصلی سیستم‌های کرتین وال است. بیان کردیم که هزینه سیستم‌ها و وزن پروفیل‌ها از نکات مهمی هستند که در قیمت تمام شده تاثیر گذار خواهند بود.

براین اساس باید اطلاعات  فنی جمع‌آوری شده و نقشه‌های نهایی تهیه شوند. استفاده از قالب‌های با کیفیت و بادوام مهم است. دقت و کیفیت سطوح پروفیل با توجه به نوع بیلت مورد استفاده هم  بسیار مهم خواهد بود.

دستگاه اکستروژن

پروفیل‌ها با استفاده از قالب و دستگاه پرس اکستروژن تولید می‌شوند پروفیل‌ها با مقاطع مختلف به صورت  میله‌ای، لوله‌ای، مقاطع چهارگوش، پروفیل‌های با مقاطع ضخیم و پروفیل‌های مقاطع نمای شیشه‌ای کرتین وال با استفاده از این نوع سیستم تولید می‌شوند.

ابتدا بیلت‌های آلومینیومی در داخل دستگاه قرار می‌گیرند و پس از گرم شدن توسط نیروی فشار زیاد توسط پانچ از داخل قالب عبور می‌کند تا پروفیل مورد نظر تولید شود.

پروفیل‌های اکسترود شده جهت افزایش مقاومت و سختی ابتدا گرم و سپس سرد می‌شوند؛ این عملیات طبق استاندارد EN انجام می‌شود ( ایجینگ) به این ترتیب  پروفیل‌ها سخت‌شده و ویژگی‌های قابل استفاده در بخش کرتین وال را دارا می‌شوند.

پرداخت سطحی پروفیل ها

پروفیل‌هایی که به صورت حرارتی سختی‌کاری ( ایجینگ) شده‌اند به مرحله پرداخت سطحی فرستاده می‌شوند تا هم ظاهر زیبایی داشته باشند و هم از خوردگی سطحی پروفیل‌ها جلوگیری شود این پرداخت سطحی به دو روش انجام می‌شود.

سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مهندسی آلوم کاردینه و  یا صحبت با یک کارشناس خبره در این باره  با شماره 02188647603 تماس بگیرید.

سوالات متداول

پرداخت سطحی پروفیل‌های حرارتی چگونه است؟

پرداخت سطحی پروفیل‌های حرارتی به دو شیوه رنگ آمیزی آنودایزی و رنگ آمیزی الکترواستاتیکی است.

پروفیل‌ها چگونه تولید می‌شوند؟

پروفیل با دستگاه پرس اکستروژن تولید می‌شود.

اجرای کرتین وال نیازمند چیست؟

اجرای کرتین وال نیازمند نیروی انسانی و  لوازم مصرفی در ساخت و اجرای کرتین وال است.

خروج از نسخه موبایل