نماد سایت آلوکد

پوسته های فلزی مشبک (مشها)

پوسته های فلزی مشبک (مشها)

پوسته های فلزی مشبک (مشها)

خصوصیات صفحات مشی
این صفحات در طراحی بنا‌ها و تفکرات پیرامونی آن دو نوع تفکر متضاد از هم را در‌عین‌حال پاسخگو است. پنهان کردن سطح مورد نظر و بر عکس مشخص کردن و در مقابل دید قراردادن سطح مورد نظر.
نحوه اجرای این دو نوع تفکر کاملا متضاد، با فاصله از پوسته اصلی و نحوه طراحی پرسپکتیوی در نما میسر می‌گردد. به دلیل قابل انعطاف بودن محصول، این امکان را فراهم می‌نماید که برخی از سطوح را پوشانیده و یا بر عکس مورد‌توجه قرار دهد به نحوی که سطوح نه به طور کامل دیده می‌شوند و نه به طور کامل پوشانیده خواهند شد (ویژگی جالبی که امروزه طرفداران فراوانی دارد) و به‌طور‌کلی امکان پیش‌بینی‌های مختلف و تفسیر‌های متفاوتی را برای ناظر خواهد بخشید.
در نمای تمام پوشیده همه جزئیات قابل دید و مشخص است در‌حالی‌که در نمای مش جزئیات اجرایی دارای سورپریز‌های متنوعی خواهند بود و از زوایای مختلف تعاریف متفاوتی را موجب می‌گردد.
مش‌های فلزی به تعبیری همانند حصیر‌های چوبی می‌توانند قابل انعطاف باشند و در‌عین‌حال از مقاومت ایستایی بالایی نیز برخوردار هستند. و به دلیل این انعطاف می‌تواند مانند یک پرده بر روی هر سطحی در بنا نصب و اجرا گردد. و اگر همانند یک پرده توری شکل فرض کنیم باعث درخشندگی سطح اجرا شده و از دید کامل خارج شدن سطح زیرین خود می‌گردد. که این امر سلایق مختلفی را در یک نقطه مشترک (مش فلزی) همراه نموده است.
مزیت‌های این مش‌ها چیست؟
این محصول یک پرسپکتیو استاتیکی و معماری خاص در نما ایجاد می‌نماید. مانند یک پرده یکپارچه سطح نما را پوشش می‌دهند و پوشاننده است.
با توجه به متریال مورد استفاده،  آلومینیوم رنگ شده و یا استیل ۳۱۶ در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم هستند و براحتی تمیز می‌شوند (بارش باران به‌تنهایی برای تمیزکردن نما کافی است)
عمر طولانی محصول، قیمت رقابتی و مدرن بودن محصول بسیار مورد‌توجه است و معماران و کارفرمایان دیدگاه‌های مثبتی نسبت به این محصول دارند.
همچنین از مش‌ها می‌توان به‌عنوان سایه‌بان نیز استفاده نمود و انتظاراتی که از سایه‌بان‌ها از‌جمله جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب را داریم از این کالا نیز می‌توانیم داشته باشیم.
مش‌ها یک پرده ترانسپارانت بوده و همچنین ویژگی خاصی به نما می‌بخشند.
قابلیت رنگ‌پذیری این محصول نیز از محسنات و ویژگی‌های آن می‌باشد این محصول را می‌توان در ابعاد درخواستی نیز از تولید کننده و مجری آن دریافت نمود.
با نورپردازی‌های ویژه‌ای که بر روی این مش‌ها انجام می‌شود،  سطوح سایه روشن  رنگی،   زیبایی خاصی در بنا و نما را  ایجاد می‌نماید حتی به‌عنوان پرده مدیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدیا مش‌ها از این خانواده هستند.
از مدیا مش‌ها در بنا‌ها و نما‌های با سطوح بزرگ استفاده می‌گردد و از کیفیت ویژه‌ای نیز برخوردار هستند.
بر روی این مش‌ها می‌توان با بازی نور‌ها، گرافیک‌های خاص و تصاویر و ویدئو‌های مختلفی را به نمایش گذاشت.
این ویژگی مهم امکان ارایه طرح‌های خاص و ویژه‌ای را در اختیار معماران و طراحان قرار داده است. استفاده از نما هم به‌عنوان یک صفحه مدیا و نیز بخشی از معماری نما بسیار مورد‌توجه قرار‌گرفته است. نور‌های LEED کنونی امکان ایجاد ۱۶ میلیون رنگ را دارند که از این ویژگی می‌توان بر روی مش‌ها بهره‌مند شد.
مدیا مش‌ها ۴۰ تا ۹۰ درصد ترانسپارانت بوده ودر صورتی که در مقابل نما‌های کرتین وال قرار گیرند باعث گرفتگی کامل دید نشده و فقط از تابش مستقیم نما در روز جلوگیری می‌نمایند و در شب‌ها نیز موزه‌ای از زیبایی و نور را اشاعه می‌نمایند و بد‌لیل طراحی ویژه خود  همراه با نمای شیشه‌ای کرتین وال بسیار زیبا و استاتیکی دیده می‌شوند.
سطوح فلزی و سیع
در نما‌های به‌اصطلاح سرد استفاده از مش‌ها و یا صفحات فلزی در حال افزایش است.
در ورق‌های گالوانیزه، استیل و آلومینیوم با استفاده از تکنولوژی CNC به‌راحتی می‌توان خطوط و اشکال مورد نظر را ایجاد نمود از سوراخ‌هایی با اشکال منظم و غیر منظم تا طرح‌های هنری و نامنظم.
صفحات فلزی منبسط شده
بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. توسط دستگاه‌های پرس سنگین تولید شده وکشیده می‌شوند. در این صفحات سوراخ‌های باز  شده در اثر کشش را نیز می‌توان کنترل نمود البته سطح انبساط داده شده با توجه به ضخامت صفحه می‌تواند دارای اندازه‌های ۴ تا ۳۰۰ میلی‌متر باشد. این صفحات بسیار مستحکم بوده و دارای وزن پایینی هستند و به‌اصطلاح در طرح‌های کرکره‌ای و شانه عسلی و لوزی در پروژه‌ها استفاده می‌شوند.

به طور خلاصه از این نوع محصول  علاوه بر نما‌ها می‌توان درسقف‌ها، دیوار‌ها و حتی سطح زمین و راه‌پله‌های صنعتی استفاده نمود. استفاده در تقسیم‌بندی فضا‌های باغچه‌ای، کابین‌های آسانسور و پله‌های صنعتی نیز از دیگر کابرد‌های صفحات مشبک (مش‌ها) هستند.
پوسته‌های فلزی مشبک (مش‌ها)
پوسته‌های فلزی مشبک (مش‌ها)
پوسته‌های فلزی مشبک (مش‌ها)
‌اسنت

خروج از نسخه موبایل