آلوکد

قیمت و نصب انواع نرده شیشه ای

نصب انواع نرده شیشه‌ ای راهرو

نصب انواع نرده شیشه ای به صورت صحیح به لحاظ امنیت و ظاهر بسیار حائز اهمیت است. این کار باید توسط افراد ماهر در این حوزه، انجام شود. استفاده از استانداردهای لازم در نصب انواع نرده شیشه‌ای امری اساسی است 

روش‌های مختلفی برای نصب انواع نرده شیشه ای و استیل وجود دارد. یکی از زیبا‌ترین و ایمن‌ترین روش‌ها، فیکس پوینت است. در این روش از یراق‌آلات دکمه‌مانند برای اتصال شیشه به پایه‌ها استفاده می‌شود. همچنین، از روش پایه‌های اسپیگوت نیز استفاده می‌شود که به‌سرعت اجرایی می‌شود و با پایه‌های اسپیگوت پنل‌های شیشه‌ای به زمین متصل می‌شوند.

نصب حفاظ شیشه‌ای با پایه‌های دفنی نیز جزو محبوب‌ترین روش‌هاست. در این روش اتصالات درون زمین نصب می‌شوند و دیده نمی‌شود. اتصالات U شکل، نیز در این روش استفاده می‌شوند که مهار شیشه‌ها را تضمین می‌کنند. در ادامه، جزئیات نصب انواع نرده شیشه‌ای بیان می شود.

مراحل نصب نرده شیشه ­ای

مراحل نصب انواع نرده شیشه ای را در این بخش توضیح داده‌ایم.

زیرسازی مناسب برای نصب انواع نرده شیشه‌ ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این زیرسازی باید به‌گونه‌ای باشد که نیروها به درستی به سازه‌ی اصلی ساختمان منتقل شود. نوع زیرسازی بستگی به نوع سازه (فلزی یا بتنی) و همچنین نوع نرده و کاربری آن دارد. این زیرسازی با توجه به ایمنی مورد نیاز طراحی و محاسبه می‌شود و نقشه‌های متناسب با پروژه به مجریان ارائه می‌شود.

پس از انتخاب مناسب‌ترین پایه برای هندریل شیشه‌ای و بررسی محل پروژه، نصب قطعات نگهدارنده شیشه آغاز می‌شود. این مرحله اهمیت زیادی دارد، زیرا قطعات نگهدارنده نقش اصلی در انتقال نیرو به سازه‌ی اصلی را ایفا می‌کنند. همه این قطعات با سازه‌ی اصلی متصل می‌شوند و نیروها و بارهای وارد شده به شیشه را به سازه‌ی اصلی منتقل می‌کنند.

به عبارت دیگر، زیرسازی مناسب نقش اساسی در استحکام و ایمنی نرده شیشه‌ای دارد و انتقال نیرو به سازه‌ی اصلی را تضمین می‌کند.

در اجرای هندریل شیشه‌ای، از پروفیل‌ها یا کامپوننت‌های آلومینیومی محکم استفاده می‌شود. این کامپوننت‌ها روی کف نصب می‌شوند و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. پروفیل هندریل شیشه‌ای در واقع پایه‌ی نگهدارنده هندریل است و از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

 اگر به صورت روکار نصب شود، به آن هندریل شیشه‌ای اکسپوز گفته می‌شود، در حالی که اگر به صورت توکار نصب شود، به آن هندریل شیشه‌ای دفنی اشاره می‌شود.

پروفیل نرده شیشه ای در دو نوع دفنی و آلومینیومی تهیه می‌شود. این پروفیل‌ها به‌صورت دفنی از جنس آلومینیوم یا فولاد کربن با درصد کمی از کربن ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که جنس کامپوننت‌ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت حفاظ شیشه‌ای دارد.

نصب انواع نرده شیشه ای برای دور استخر

 نصب انواع شیشه

در مرحله نصب انواع نرده شیشه‌ای، با توجه به نوع کف‌سازی و زیرسازی موجود، یکی از روش‌های زیر برای اتصال قطعات نگهدارنده به سازه اصلی انتخاب می‌شود. این روش‌ها شامل سیستم جوش (جوش آرگون یا جوش برق)، اتصالات پیچ و مهره، قلاویز کاری و سایر مدل‌ها می‌باشند.

بعد از نصب زیرسازی جهت نگهداری شیشه، نوبت به نصب شیشه‌ها می‌رسد. قبل از جایگذاری شیشه در محل خود، حتما باید به تراز بودن قطعات نگهدارنده توجه کرد تا در یک راستا قرار داشته باشند. این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر تراز صحیح انجام نشود، خروجی نهایی دارای ظرافت مطلوب نخواهد شد. پس از اطمینان از ترازی قطعات، شیشه‌ها را در محل خود قرار داده و محل‌های مربوطه را ریگلاژ می‌کنیم.

برای فیکس کردن شیشه‌ها، از انواع گوه‌ها استفاده می‌شود. این گوه‌ها داخل پروفیل‌های نگهدارنده قرار می‌گیرند و سپس شیشه داخل مکان مخصوص آن‌ها قرار خواهد گرفت. به دلیل وجود خطاهای کمی در کف، ممکن است لازم باشد پیش از فیکس کردن شیشه‌ها، با استفاده از فیلر‌ها، فضای خالی بین شیشه‌ها را تراز کنیم تا به استحکام کافی برسند. به همین دلیل، قبل از فیکس کردن شیشه‌ها، بهتر است هر شیشه به صورت جداگانه تراز شده و پس از تراز شدن کامل، گوه‌ها در محل‌های خود قرار گیرند.

به اختصار می توان گفت که، مرحله نصب شیشه در هندریل شیشه‌ای با تأکید بر ترازی دقیق و استفاده از انواع گوه‌ها، مراحل اصلی این فرآیند را تشکیل می‌دهد.

بعد از جایگذاری شیشه‌ها در محل‌های خود و اطمینان از تراز و استحکام آن‌ها، مرحله نصب کاور برای پوشاندن پروفیل‌ها آغاز می‌شود. کاورها دارای شیارهایی در قسمت بالایی خود هستند که به عنوان محل نصب درزگیر عمل می‌کنند. نوارهای درزگیر، فاصله حدود 2 تا 3 میلیمتری میان شیشه و پروفیل را پر کرده و از ورود گرد و غبار و آب به داخل جلوگیری می‌کنند.

در مرحله نصب هندریل، در صورت لزوم و به دلیل نیاز به گرفتن لرزش‌های کوچک ، می‌توان از هندریل چوبی، استیل یا آلومینیومی استفاده کرد. نصب هندریل اختیاری است و اغلب کارفرمایان ترجیح می‌دهند که نرده شیشه‌ای بدون هندریل نصب شوند.

اما در برخی موارد، جهت کنترل لرزش‌های کوچک، استفاده از دستک رویی برای حفاظت از شیشه مورد نیاز است. در نصب هندریل، در صورتی که نیاز به سوراخکاری بر روی شیشه باشد، نوع هندریل را به کارفرما اطلاع داده تا مطابق با آن اقدامات لازم انجام شود.

به طور خلاصه، مرحله نصب کاور جهت چوشاندن پروفیل‌ها و نصب هندریل برای کنترل لرزش‌های کوچک از دستک رویی، دو مرحله پس از نصب شیشه در هندریل شیشه‌ای می باشند.

قیمت نرده شیشه‌ای

قیمت نرده شیشه‌ای به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل ابعاد و مواد استفاده شده در ساخت نرده، طراحی و استایل، نوع زیرسازی و اتصالات، تعداد و نوع شیشه‌ها، و حتی مکان جغرافیایی پروژه می‌شود.

 نرده‌های شیشه‌ای با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی‌های خاص ممکن است با قیمت‌های متوسط و یا بالا نصب شوند. همچنین، خدمات تخصصی نصب نرده‌ها نیز بر قیمت تاثیر دارد. در نهایت، انتخاب نوع و اندازه نرده شیشه‌ای باید با در نظر گرفتن تعادل بین کیفیت، طراحی و بودجه صورت پذیرد.

شرکت آلوکد مجری انواع نرده شیشه­‌ای می باشد، در صورت نیاز به مشاوره و برآورد قیمت نصب نرده شیشه­‌ای به شیوه های مختلف می توانید با پشتیبانی سایت، تماس بگیرید.

سخن آخر

در نهایت، نصب نرده شیشه‌ای به عنوان یکی از مراحل مهم در ایجاد زیبایی و امنیت ساختمان نقش اساسی ایفا می‌کند. توجه دقیق به نصب زیرسازی، شیشه‌ها، و قطعات نگهدارنده، همچنین انتخاب صحیح اتصالات و کاورها، از جمله عوامل موثر در دستیابی به نتیجه ی دلخواه می باشد.

سوالات متداول

نصب نرده شیشه ای علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان، ایجاد امنیت برای ساکنان و کاربران محیط را تضمین می‌کند. این نرده‌ها می‌توانند از سقوط جلوگیری کنند و در عین حال زیبایی خاصی به ساختمان ارائه می دهند.

نصب نرده شیشه‌ای معمولاً در مراحل پایانی ساختمان انجام می‌شود، پس از اجرای کفسازی و تکمیل سازه‌های اصلی. اما در پروژه‌های با مدت اجرایی طولانی‌تر ، نصب نرده ممکن است در مراحل میانی صورت گیرد.

مکان نصب نرده‌های شیشه‌ای باید با دقت و بر اساس نیازهای طراحی، انجام شود. معمولاً در محیط‌های با منظره زیبا، از نرده‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود تا از منظره استفاده شود.

زیرسازی برای نصب نرده شیشه‌ای باید با توجه به نوع سازه و مکانیزم نگهداری شیشه‌ها انتخاب شود. این زیرسازی ممکن است شامل استفاده از پایه‌ها، اتصالات مهره و پیچ، یا سیستم‌های جوش باشد.

بله، نصب نرده شیشه‌ای نیاز به تخصص فنی دارد. انتخاب متخصصین ماهر و شرکت‌های معتبر در این زمینه، از اهمیت بالایی برخوردار است تا نصب صحیح و با ایمنی بالا، انجام شود.

بله، انتخاب مواد با کیفیت برای نرده شیشه‌ای اهمیت دارد. مواد مطابق با استانداردها و قوانین مربوطه باید انتخاب شوند تا عمر مفید و ایمنی نرده را تضمین کنند.

خروج از نسخه موبایل